2016. 03. 18.

Hánytatás

Hogyan csináld?


SEHOGY, NAGYON SZÉPEN KÉRLEK, HOGY KERESS EGY PSZICHOLÓGUST, 
KÉRLEK, BESZÉLJ EGY BARÁTODDAL, 
BESZÉLJ BÁRKIVEL, AKIBEN MEGBÍZOL, 
DE NE HAGYD EGYEDÜL SZENVEDNI SAJÁT MAGADAT, NE HAGYD MAGAD CSERBEN ÚGY, AHOGY ÉN HAGYTAM CSERBEN ÖNMAGAMAT, 
NEM KELL A KONTROLLBA MENEKÜLNÖD AHHOZ, HOGY SZERETHETŐ LEGYÉL,
VISZONT KIBASZOTTUL ÉLNED KELL HOZZÁ



Szögezzük le: rohadt veszélyes, rohadt könnyű hozzászokni, és rohadtul nem buzdítok rá senkit. Ugyanakkor tudom, milyen borzalmas, amikor szeretnéd megtenni, és küszködsz, de nem sikerül. Ezért írom le, én hogyan szoktam, valamint mik a tapasztalataim, tippjeim. De ha egy mód van rá, tényleg ne csináld, nem éri meg. A hánytatás veszélyei közé tartozik például a gyomor- és a nyelőcsőfekély, a szívritmuszavar, a fogzománc károsodása, reflux, vitaminhiány, kiszáradás, ödéma. Csak akkor olvasd tovább a bejegyzést, ha ennek ellenére – a saját felelősségedre! – hánytatni akarod magadat.




Előkészületek:

  • Próbáld az ételt minél pépesebbre megrágni, hogy könnyebben kijöjjön, és három-négy falatonként igyál egy korty vizet. Vannak, akik a szénsavas vizet ajánlják, mert elvileg a felszálló buborékok segítenek, és kevésbé kell megerőltetned magad. Én nem szeretem, de egy próbát megér, hátha tényleg egyszerűbb lesz vele a művelet.
  • Evés után egy órán belül menj, ezután már nincs sok értelme, és csak feleslegesen szenvednél.
  • Számolj vele, hogy valószínűleg nem fog halkan menni a dolog, szóval próbáld akkor csinálni, mikor nincs a közelben senki, aki hallhatná. 
  • Kösd fel a hajadat, és ha van szemüveged, vedd le, az ékszereiddel együtt. A biztonság kedvéért vegyél fel olyan pólót, amit nem sajnálsz. Ha egy mód van rá, a sminket tanácsos lemosni (különben le fogod könnyezni), a körmeidet pedig vágd le, hogy ne sértsd fel velük a torkodat. 
  • Ha be tudod zárni a vécéajtót, tedd meg, nehogy valaki rád törjön.
  • Húzd le a vécét, hogy meggyőződj róla, rendesen működik. Ez első sorban akkor fontos, ha nyilvános vécén akarod meghánytatni magad. Elég kellemetlen lenne a hányásoddal szemben állva azon töprengeni, hogy hogyan tüntesd el, nem? 

Cselekvés:

  • Hajolj le a vécéhez, úgy, hogy a gyomrod és a szád ne egy vonalban legyenek, hanem az utóbbi kerüljön lejjebb.
  • Nyomkodd, ütögesd, valamint húzd be a hasadat, durván masszírozd. Engem ettől mindig elkap a hányinger, főleg, ha előtte pukkadásig teleettem és ittam magamat.
  • Dugd le a torkodon az ujjaidat, és mozgasd. (Wow, ki hitte volna, hogy ilyet is kell... köszönjük, Ella.) Mindenkinek más technika jön be, nálam a leghatékonyabb eddig az volt, hogy a bal kezem középső három ujját ledugtam olyan mélyre, amennyire tudtam, és onnan ollózó mozdulattal (mintha belülről szét akarnám feszíteni a torkomat), a nyelvemet lenyomva, és a szájpadlásomat simogatva nagyon lassan félig kihúztam a kezemet, majd visszatoltam, és egyre gyorsuló ütemben ezt ismételgettem. Van, akinek elég, ha a nyelvcsapját birizgálja, vagy ha a nyelve hátsó részét simogatja. 
  • Fontos, hogy mikor jön az étel, úgy kapd ki a kezedet, hogy a fogaddal ne sértsd fel az ujjaidat.
  • Miközben öklendezel, próbálj kicsit köhécselni, nekem segíteni szokott, éppúgy, mint mikor a nyelvcsapomat dörzsölöm körkörösen.
  • Ne hagyd abba a próbálkozást. Ha két percen belül nem érsz el eredményt, próbálkozz a másik kezeddel, több-kevesebb ujjal, gyorsabb vagy lassabb ütemben, változó erősséggel. Rá fogsz érezni, hogyan a legkönnyebb. Ha nagyon nem megy, csinálj tíz négyütemű fekvőtámaszt, és keverj össze egy evőkanál mustárt egy kis pohárnyi meleg vízzel, majd idd meg.
  • Nagy eséllyel minél mélyebbre nyúlsz le, annál erősebben, gyorsabban jön a hányás, de ez egyénfüggő.
  • Ha szükségesnek érzed, időnként pihenj pár percet, moss kezet és arcot, de vigyázz, mert van, aki ezután nem tudja folytatni a hányást! Igaz, tényleg könnyebben kijön minden, ha nem állok meg, de én jobb szeretek szüneteket tartani, és olyankor kicsit rendbe szedni magam, ha egyedül vagyok itthon.
  • Nincs undorítóbb, mint mikor hányás közben visszacsapódik az arcodba a víz a vécéből. Akkor történik ez, ha valamiért túl nagy erővel tör ki belőled az étel, és bár nem sűrűn fordul elő, ha egyszer megtörténik veled, életed végéig emlékezni fogsz rá. Helyezz két-három rétegnyi, vagy több papírt a vécékagylóba, hogy elkerüld ezt a problémát.
  • Ha úgy érzed, lebukás közelébe kerültél - kopognak az ajtón, hallod, ahogy leparkolt a lakótársad a ház előtt, csöngetnek, vagy bármi -, akkor azonnal hagyd abba a hánytatást, és próbáld mihamarabb összeszedni magadat.

Utólagos tennivalók:

  • Ne felejts el szellőztetni, vagy WC-sprayt használni a szag elnyomására, de ne ess túlzásba, ha nem akarsz gyanús lenni.
  • Csak fél óra múlva moss fogat, először csupán öblögess vízzel. 
  • Mielőtt elhagynád a fürdőszobát, győződj meg róla, hogy nem vörösek a szemeid. Ha kell, használj szemcseppet, de egy kis hideg víz is segíthet.
  • Gyűrd le a bűntudatot, és egyél egy falat puffasztott rizst, hogy kicsit felszívja a savat, és megnyugtassa háborgó gyomrodat. Kortyolgass vizet (véletlenül se teát vagy kávét, mert azok is savat csinálnak).
  • Feküdj le egy kicsit, hogy elmúljon az esetleges remegés, szédülés, gyengeség-érzet. Az is segíthet, ha lezuhanyozol.
  • Áztasd be két percre hideg vízbe a kezedet, majd krémezd be rajta azt a részt, ami kipirosodott a hányástól. Ha kérdezik, mitől van, mondd, hogy kicsípte a hideg, vagy valami krém, mosogatószer okozta. Vigyázz, nehogy egy pszichológus meglássa, ha itt kisebesedik, mert ezt nevezik Russell-jelnek, és aki hallott már róla, az egyből a bulímiára asszociál róla. Nem akarsz lebukni, ugye? Akkor elő a krémeket, és tüntess el minden nyomot, ami elárulhatna téged.
Russell-jel

Ezzel a módszerrel az elfogyasztott étel körülbelül kétharmadától tudsz megszabadulni, és addigra már a kalóriák 40-50%-a felszívódik, szóval tényleg inkább egyél kevesebbet, minthogy így próbáld kiadni magadból a felesleges dolgokat. Ismétlem, nem ajánlom, hogy meghánytasd magad! Ha egyszer belekerülsz, nagyon-nagyon nehéz leszokni róla. 

A tippek között vannak, amiket ezekről az angol nyelvű oldalakról szedtem:     
Ha kérdésed lenne, írj, igyekszem segíteni!


Ella

27 megjegyzés:

  1. Hello! Látom hogy 2016-ban írtad, de hátha most is még látod, amit írok. Tehát egyszer megpróbáltam, de nem sikerült. Aztán rátaláltam erre és rájöttem, hogy nem készültem fel erre rendesen. Viszont az első kérdésem az, hogy ezóta a "hánytatás" óta, ami egyáltalán nem sikerült, sokszor görcsöl a hasam.
    A második próbálkozásnál mindent bevetettem. Még a mustárt is. A hányásnak az a bizonyos "előhangja" is megvolt, de aztán semmi. Egy jó idejig még csináltam, aztán borzasztóan erős fájdalom nyilalt bele a nyelőcsövembe. Akkor be is fejeztem. Ez tegnap volt, és azóta ki van száradva és fáj a torkom. Ez a második kérdés, hogy ez is normális-e? Azt mondják a hánytatás fájdalmas az elején, akkor ez természetes hogy ennyire fáj nekem is? Olyan érzés, mint amikor az ember el kap egy jó megfázást. Pont ugyanúgy nehezeket nyelek, ki van száradva a torkom és kröhécselek.
    Válaszod előre is Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Ja. Normális. Kidörzsölted a nyelőcsöved az ujjaddal. Vigyázz Magadra! Hagyj fel az önhánytatással,kérlek!

    VálaszTörlés
  3. Én meg próbáltam...hát nem tudom miért de ahogy próbálkosztam 1el kezdet fájni a nyelvem 2akár mennyire mélyre dugtam az ujjaim nem jött a hányàs... 😂😔. Mit csináljak ilyenkor???

    VálaszTörlés
  4. Valahogy nekem sose sikerul hanyni.. ittam mar langyos sos vizet, es aztan ledugtam az ujjaimat a torkomon aztan probaltam fogkefével higx melyebbre tudjak nyulni de semmi.. egyszeruen csak.bokakolok meg csurog a nyal, de semmi. Itt ott valami feljon de az nem sok... alig valami. Mit tudok tenni meg hogy konnyebben hanyhassak? Mert ugy csak szenvedek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor ledugtad az ujjad vagy fogkefét és öklendezel, ne vegyél levegőt, hanem dugd le újra és így tovább. Nekem harmadszorra szokott sikerülni de csak úgy ha nem veszek levegőt mert az megakadályozza.

      Törlés
  5. Ha végképp nem sikerül akkor pedig inkább egyél kevesebbet.

    VálaszTörlés
  6. Szia! Nem tudom, hogy még fogod e esetleg látni a kérdésem, de azért felteszem.Gondolkoztam a műköröm felrakatásán, de félek, hogy nagyon fel tudnám vele sérteni a torkomat.Fenn áll ennek a veszélye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, vigyázz vele, könnyen felsértheti a torkod...

      Törlés
  7. Nekem megy! Levegőt veszem hogy tele legyen a tüdőm es szepen kijön! Csoki es kenyér is! Hang nelkül siman! A kezem sem olyan es torkom sem fáj! 1 eve csinalom lassan!... Eddig nem törtent semmi rossz...van olyan hogy nem iy fog?

    VálaszTörlés
  8. Szia, tudnal par tanacsot adni? Mint peldaul hogy csinalod hang nelkul, meg ilyenek.. egyebkent a kerdesedre a valasz, csak a nyelocsoved mehet tonkre. De ez mindenkinel igy van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak a nyelöcsöved?! Bele is lehet halni konkretan. Gyomorfekely, emesztesi zavarok, amik miatt majd felszedsz 20 kilot, kirohadnak a fogaid, amitöl igazan vonzo latvany leszel. Vitaminhiany, amitöl minden betegseget elkapsz. Gyomorsav, rekeszizomserv, stb... akkor aztan boldog leszel, ha tudsz aludni vagy enni.

      Törlés
  9. Nekem is jól jönne pár tanács a műveletben magában. Sajnos nem tudom szabályozni, mennyit eszek és nagyon félek, hogy meghízom. Ha sok vizet iszok, akkor könnyebben jön vissza, de inkább az a bajom, hogy van hogy egyaltalan nem sikerül hányni, de ha mégis, akkor tuti, hogy sose hánytam még ki az étel felénél többet :(.
    Meleg sós víz segìt, de akkor se tudom magam üresre hányni. Pedig annál nincs rosszabb èrzés, mint amikor tele vagyok és mivel nem sikerül megint üres legyek, inkábbb eszem még, mert már úgyis mindegy. Help, ha valakinek van ötlete, kérlek!!!

    VálaszTörlés
  10. Én már évek óta hánytatom magam.
    Nem azért mert tuleszem magam.
    Még amikor keveset is eszek akkor is vagy még inkább akkor amikor olyat eszek ami nem fér bele a komfortzonámba.
    Én nem 3 ujjas módszert használom én az egész kezfejemet ledugomn a torkomon.
    Kellemetlen de be válik, van hogy az orromon keresztül távozott.
    Tényleg jó tipp felkötni a hajt, én még törölközőt is szoktam a térdemre tenni mert a művelet közben tiszta "vízes" (nyál) lesz a kezem, vagy végig folyik a karamon így van mivel megtörölni.
    A művelet után figyelek a folyadék bevitelte mert az elveszett vízmennyiséget pótolni kell.

    VálaszTörlés
  11. Szia remèlem tudsz segiteni
    Nagyon könyen hànyingerem tud lenni.
    Viszont utàlom a ledugos modszert mem Lehet valamit keverni?

    VálaszTörlés
  12. Hàzilag ezt elfelelytettem leirni😅

    VálaszTörlés
  13. Szia remèlem tudsz segiteni iskolàvan hogy tudom hànytatni magam?

    VálaszTörlés
  14. Nekem sikerül szándékosan ujj nélkül taccsolnom :) <3 is.:) Teljesen hangtalanul.:) Mondjuk Én már tübb mint 16 éve Mia :) <3 vagyok.:) :)

    VálaszTörlés
  15. Sziasztok
    Tudtok mondani működő ana-mia oldalakat legyszi ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok! Én is működő ana-mia oldalakat keresek, tudnátok légyszi írni?

      Törlés
    2. Kérlek ne olvass ilyen butaságokat, tönkre teszed magadat teljesen

      Törlés
  16. Én 20 éve mia vagyok, a négyujjas hánytatás meg, hashajtó és beöntés. Eddig sikeresen. Valami csoport tényleg jó lenne, szívesen adok tanácsot de nekem is jól jöhet valami újdonság.
    Ide írjon akit érdekel és csinálunk egy csoportot.

    9440218825360938@protonmail.com

    VálaszTörlés
  17. na hat nekem ott kezdodik az egesz h en nem is azert akarom hanytatni magam mert nem olyan etelt ettem ami a konfort zonamon kivul esik, hanem mert puffadok. es mar kiprobaltam mindent puffadas ellen es ez az utolso gondolatom ami meg talan segithet. es oszinten utalok hanyni, meg foleg legdugni a torkomon az ujjam. valaki tud masmilyen modszert ami nem ennyire kellemetlen?😅
    elore is koszonom!

    VálaszTörlés
  18. te nyomorek gevi ilyem tippeket adsz remelem beledoglesz
    idiota

    VálaszTörlés
  19. Jezusom. Hanyasnal rosszab nincs en sajnos elkapttam valami virust. Ami fekelyt okozott nalam es lassan2 here hanyok tudna valaki ajanlanal hanyas Ellen gyogyszert ?? Vagy. Valami gyogy modot Ami megszunteti? Gyulolok hanyni

    VálaszTörlés
  20. Szia nem tudom hogy hogy ezt meg kapod e majd mivel most mar 2023 van...Azon gondolkodom hogy meghánytatom magam..165 cm magas es közel 70 kg vagyok...az igazat megvalva nem töltöttem be meg csak a 15. életévemet se es ezen gondolkozom....lehet lesz egy par olyan hozzászólás hogy ,,ilyen fiatalon?" meg hogy ,,nevetséges vagy",,inkább mozog és egyél kevesebbet!"de nem érdekel.. ahogy olvastam elég komoly következményei is lehetnek..ezek kb mennyi idő után tünnek fel? Akár pár alkalom után is? Mennyire nehéz leszokni?? Sokat kell hánytatni magam ahoz hogy legaláb egy 10kg-ot lefoggyak?Válaszodat előre köszönöm

    VálaszTörlés