2016. 08. 15.

XLII.

Függőség


Zúg a szoba, zúg a ház. Nem merek bemenni a fürdőszobába; áll a hányás a kádban, felragad a zöld csempére, összekeveredik a véremmel.
Túlzottan erőltettem most, ezért sebesek a bütykeim, és az ujjam tövén horzsolások sötétlenek. Ahol a csontomra ütöttem, árnyékként húzódnak a foltok.

(A kedvenc színem a piros és a lila. 
A vér piros.
A zúzódás lila.)
*

–... és tudsz hozni pillecukrot? Kérlek. – Belecsimpaszkodom a telefonba. Anya a vonal túlsó felén hallgat, csak a rádió sustorog.
– Persze, kicsim.
– És csokit? Meg müzlit. Tudod, azt a kesudiósat.

Csönd, csönd, csönd a válasz, aztán egy megadó sóhaj: igen, kicsim. Persze, kicsim. Hozzájárulok a szívrohamodhoz, kicsim.


*
Abba kellene hagynom ezt az egészet, de nem megy. A függője vagyok a kontrollálatlan zabálásnak, amibe beleadhatom minden dühömet, félelmemet, önutálatomat, és függője vagyok annak a hihetetlenül üres érzésnek, amit hányás után érzek. Mert mondhat nekem bármelyik pszichiáter, bármelyik barát, bármelyik családtag bármit: fantasztikus tisztának lenni.

Sorra mondom le a barátaimmal a találkozókat, hogy ennek a függőségnek élhessek. Hogy megéri-e? A csípőből rávágott válasz a NEM kéne, hogy legyen, de őszinte leszek: fogalmam sincs. Azt sem tudom, hogy a barátaim valóban közel állnak-e hozzám, vagy csak ezt mondogatom magamnak, mert ezt próbálja velem elhitetni a világ.
True friendship, BFF, jóban-rosszban-együtt, és a hasonló sablonok, tudjátok. Mind ismerjük ezeket. Aztán csodálkozunk, hogy mikor őszinték merünk lenni, csak undorodó pillantásokat kapunk, és száj elé tapasztott tenyeret.




2 megjegyzés:

  1. Ez a blog nagyon mély. Imádom...
    Remélem sosem hagyod abba, nagyon szépen fogalmazol és sokszor magamraismerek a soraidban.

    Nem tudom miért írtál Anáról úgy... Nekem segített. Nem lenéző ő, hanem csak én hittem úgy a kisebbségi komplexusom miatt. Mert ő sovány, én meg nem. De mikor a konyhában álltam a kaják halma fölé hajolva a két kezébe fogta az arcom és rákényszerített, hogy szembenézzek vele.
    Nem rossz ember (ember?) ő. Csak segíteni akar...
    (Mert ott a konyhában nem ettem végül, hanem csak elmentem onnan)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen minden szavadat ❤ Az a legnagyobb örömöm, ha valakihez elérek azzal, amit írok.

    Teljesen igazad van, és már én is belátom, hogy csak a saját félelmeim és gyengeségeim miatt tekintettem rá úgy, ahogy. Ha segít, az jó... csak az a baj, hogy nem látjuk a határt, amin túl már nem a vékonysághoz, hanem a halálba vezet minket. Ezt csak ő látja. Szóval vagy bíznunk kell benne, vagy elengednünk a kezét.

    VálaszTörlés